Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Problem upload image. Error connecting to server

Aldo Schembri January 16, 2019

Trying to upload an image on a blank page and after selecting the image (either .png or .jpg) an error appears stating 'Error connecting to server' as per below images

Any ideas what could be the cause?

Thanks in advance

Capture.JPGCapture1.JPG

1 answer

0 votes
roman
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
January 16, 2019

Hi @Aldo Schembri,

are you using Confluence Cloud or Server?

Potential reasons:

• check if there is an outage on Cloud: https://status.atlassian.com
  • computer don’t have internet access (try accessing other websites)
  • plugin or setting in the browser causing the issue (try a different browser)

I could investigate further if you could share the console log from the browser.

Roman.

Aldo Schembri January 16, 2019

Hi Roman

Thanks for your assistance

I am using Confluence Cloud via chrome

Chrome is  Version 71.0.3578.98 (Official Build) (64-bit)

The log console is as follows:

jquery-min.js:1 GET https://mapfremiddlesea.atlassian.net/wiki/rest/api/content/651952165/property/editor 404
send @ jquery-min.js:1
ajax @ jquery-min.js:1
f.filesAdded @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:8
d @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:10
filterFiles @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:upload-utils.js?externals=__local-default__:6
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:10
trigger @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:23
k @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:46
u @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:49
api.media.atlassian.com/file/binary?token=eyJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJpc3MiOiIzZDRhNmY2MS02NzJkLTQ0M2EtYTRkOS1kNDdlMmJhZGQwZmQiLCJhY2Nlc3MiOnsidXJuOmZpbGVzdG9yZTpjb2xsZWN0aW9uIjpbImNyZWF0ZSJdLCJ1cm46ZmlsZXN0b3JlOmZpbGUiOlsiY3JlYXRlIl0sInVybjpmaWxlc3RvcmU6Y29sbGVjdGlvbjpjb250ZW50SWQtNjUxOTUyMTY1IjpbInVwZGF0ZSJdfSwiZXhwIjoxNTQ3NjMzMTYwLCJuYmYiOjE1NDc2MzI1MDB9.OXfG6pWkzi-pJ6mbgVRQlpXW8dDMlPpSUH42xa2vGrU&client=3d4a6f61-672d-443a-a4d9-d47e2badd0fd&collection=contentId-651952165&name=software-requirements-joke.jpg:1 OPTIONS https://api.media.atlassian.com/file/binary?token=eyJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJpc3MiOiIzZDRhNmY2MS02NzJkLTQ0M2EtYTRkOS1kNDdlMmJhZGQwZmQiLCJhY2Nlc3MiOnsidXJuOmZpbGVzdG9yZTpjb2xsZWN0aW9uIjpbImNyZWF0ZSJdLCJ1cm46ZmlsZXN0b3JlOmZpbGUiOlsiY3JlYXRlIl0sInVybjpmaWxlc3RvcmU6Y29sbGVjdGlvbjpjb250ZW50SWQtNjUxOTUyMTY1IjpbInVwZGF0ZSJdfSwiZXhwIjoxNTQ3NjMzMTYwLCJuYmYiOjE1NDc2MzI1MDB9.OXfG6pWkzi-pJ6mbgVRQlpXW8dDMlPpSUH42xa2vGrU&client=3d4a6f61-672d-443a-a4d9-d47e2badd0fd&collection=contentId-651952165&name=software-req... net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED
batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:112 AJS's create element functionality has been deprecated since 5.9.0.
No alternative will be provided.
Use document.createElement() or jQuery.parseHTML(), or preferably use a templating library.
a.default @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:112
d @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:124
b @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:2858
displayMessages @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:2858
b.displayErrors @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:insert-dialog-upload-controller.js?externals=__local-default__:5
displayErrors @ com.atlassian.confluence.editor:panel-components.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:82
f @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:8
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:11
d @ jquery-min.js:1
add @ jquery-min.js:1
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:11
c.onreadystatechange @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:55
XMLHttpRequest.send (async)
n @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:58
l @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:59
f @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:59
(anonymous) @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:60
b @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:15
start @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:21
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:10
fireWith @ jquery-min.js:1
fire @ jquery-min.js:1
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:7
s @ jquery-min.js:1
f @ jquery-min.js:1
t @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:7
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:9
f.filesAdded @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:8
d @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:10
filterFiles @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:upload-utils.js?externals=__local-default__:6
batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:112 AJS's create element functionality has been deprecated since 5.9.0.
No alternative will be provided.
Use document.createElement() or jQuery.parseHTML(), or preferably use a templating library.
a.default @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:112
d @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:124
displayMessages @ batch.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:2858
b.displayErrors @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:insert-dialog-upload-controller.js?externals=__local-default__:5
displayErrors @ com.atlassian.confluence.editor:panel-components.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:82
f @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:image-dialog-client.js?externals=__local-default__&locale=en-GB:8
add @ jquery-min.js:1
c.onreadystatechange @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:55
n @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:58
l @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:59
f @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:59
(anonymous) @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:60
b @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:15
start @ confluence.web.resources:plupload.js?externals=__local-default__:21
fire @ jquery-min.js:1
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:7
t @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:7
(anonymous) @ com.atlassian.confluence.plugins.drag-and-drop:filestore-uploader.js?externals=__local-default__:9

roman
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
January 18, 2019

@Aldo Schembri,

it seems there is an issue in the request to get the editor content:

https://mapfremiddlesea.atlassian.net/wiki/rest/api/content/651952165/property/editor404

If you don’t have any blocker in your browser, and the network connection is good, I would suggest contacting Atlassian Support if your license tier allows access to support. Otherwise, maybe other community members have other ideas about this issue as I am out of ideas.

Roman.

Aldo Schembri January 21, 2019

Good morning Roman

Thank you for your time and efforts into looking into my poblem. I truly appreciate it. I shall check as you stated.

Regards

Aldo

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
TAGS
AUG Leaders

Atlassian Community Events