Liebe Community,
ich bin gerade dabei unsere Datenbank zu bereinigen. Mir ist dabei aufgefallen, dass in einigen Seiten noch Einschränkungen für User, die deaktiviert sind, existieren. Das möchte ich ändern. Deswegen würde ich gerne wissen, wie ich all diese "unnötigen" Einschränkungen entfernen kann. Gleichzeitig stelle ich mir die Frage, was passiert, wenn in einer Seite nur eine Einschränkung für einen User vorhanden ist und dieser deaktiviert ist. Somit wäre gar kein User mehr eingetragen...
Die Abfrage zu den einzelnen Berechtigungen lautet so:
SELECT
user_name
AS
"Username"
,
active
AS
"Status"
,
cp_type
AS
"Einschränkung"
,
title
AS
"Seitenname"
,
user_key
FROM
CWD_USER a
JOIN
(
SELECT
user_key,
lower_username
FROM
USER_MAPPING) b
ON
a.lower_user_name = b.lower_username
JOIN
(
SELECT
cp_type,
username,
cps_id,
groupname
FROM
CONTENT_PERM) c
ON
b.user_key=c.username
JOIN
(
SELECT
content_id,
ID
FROM
CONTENT_PERM_SET) d
ON
c.cps_id = d.ID
JOIN
(
SELECT
contentid,
title
FROM
CONTENT) e
WHERE
active =
'F'
ORDER
by
user_name
ASC
;
Über Rückmeldungen freue ich mich sehr. Ziel ist wie gesagt, das Entfernen dieser "unnötigen Einschränkungen".
Hi @De Lange
sorry for not being able to help you for your main question.
According to your second topic which also includes personal space, there is an opportunity to get access to personal spaces after removing users from LDAP - this should work for any space that belongs to this person as well.
As a confluence admin you should have access to any site.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
Online forums and learning are now in one easy-to-use experience.
By continuing, you accept the updated Community Terms of Use and acknowledge the Privacy Policy. Your public name, photo, and achievements may be publicly visible and available in search engines.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.