Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Como faço para restringir as opções do campo Resolution em uma Tela de Resolução

Fabio Costa
Contributor
February 7, 2023

Bom dia

Eu possuo uma tela de resolução para quando faço uma transição para concluir um item (transição para Done) ...

Essa tela pede para o usuário escolher um item do campo Resolution como motivo da conclusão.

Porem o meu campo Resolution possue uma lista de opções que podem ser utlizadas em projetos distintos ....

Eu gostaria de restringir alguns itens especificos para aparecer nessa Tela de Resolução especifica.

Alguem poderia me ajudar a fazer isso, sei que é possivel, mas não sei onde fazer a configuração. Se é na Transição, no campo Resolution, enfim ...

Muito Obrigado

2 answers

2 accepted

1 vote
Answer accepted
Walter Buggenhout
Community Champion
February 7, 2023

Hi @Fabio Costa and welcome to the Community!

I hope you don't mind me answering in English - my Portuguese is not as good as yours ...

You can add a workflow property to your workflow transition to either include the resolution options you would like to display or exclude the ones you don't want to see. It depends how many options you have available in your Jira instance to decide which option works best for you. You'll need to look up the ID's for each resolution you want to reference. Once you've done so, you can use:

jira.field.resolution.exclude

or

jira.field.resolution.include

You can read more about workflow properties in this support article 

Hope this helps!

0 votes
Answer accepted
Fabio Costa
Contributor
February 7, 2023

Hi @Walter Buggenhout 

Thanks a lot for the help