Het Issuetype 'Change' (Verzoek tot aanpassing van de implementatie) wordt intern onderverdeeld in twee zogeheten types / soorten:
1. Integratie-wijziging
2. Product-aanpassing
We willen dit terug laten komen als kolom in de wachtrij, omdat wij in één oogopslag niet kunnen zien welk ticket welk soort wijziging bevat.
We komen er niet helemaal uit welke categorie wij hiervoor moeten kiezen, en hoe wij deze twee benamingen (1 en 2) aan de bepaalde categorie kunnen instellen.
Dienen wij hiervoor 'Labels' te gebruiken? En zo ja, waar kunnen wij dit instellen aan een ticket?
Zo niet, welk ander categorie is hiervoor eerder werkbaar?
Alvast bedankt.
Hey @Pascal Janssen,
Ik dacht uit een eerdere vraag begrepen te hebben dat jullie JSM gebruikten. Daar zou je 2 verschillende request types kunnen definiëren (intake formulieren voor elk type change). Als de gebruikers die tickets aanmaken zelf het onderscheid kunnen maken, zou ik daarvoor opteren.
Een alternatief - en wellicht een betere optie als jullie agents bepalen om wat voor type change het gaat - is een custom field aanmaken van het type single select, met daarin de 2 opties als waarden. Dat veld kan je dan gewoon toevoegen aan je wachtrij of queue vanuit de queue settings.
noot: in theorie kan je daar ook labels voor gebruiken, maar dat zou ik sterk afraden. Iedereen kan labels bijmaken en je zou als snel moeten vaststellen dat er tal van labels bijkomen die niets met je type change te maken hebben.
Hopelijk kan je daarmee verder!
Hi Walter,
Super! Ik heb gekozen voor optie 2 zodat onze agents dit zelf kunnen doen.
Dank voor de support
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
Dag Pascal
Je hebt meer kans op antwoord op Engelstalige vragen maar ik antwoord wel even in het Nederlands.
Ik zou aanraden een nieuw veld te maken van het type "Select List (single choice)" met de 2 mogelijke opties: "Integratie-wijziging" en "Product-aanpassing".
Op deze manier kan je eenvoudig een extra kolom toevoegen in je wachtrij.
Labels kunnen ook maar deze bevatten gewoonlijk ook allerlei andere zaken en niet enkel die 2 subtypes die je nodig hebt.
Hoe een nieuw veld aangemaakt kan worden wordt hier uitgelegd. Hiervoor heb je Jira admin rechten nodig.
You must be a registered user to add a comment. If you've already registered, sign in. Otherwise, register and sign in.
Hi Charlie,
Ik had je reactie gek genoeg niet eerder gezien, maar inderdaad ditzelfde geïmplementeerd. Dank!
Ik antwoordde bijna gelijktijdig met Walter maar hij was me voor :-)
Goed om te horen dat het extra veld een oplossing biedt.