Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Workflow op inactief zetten

Eric Roetenberg
Contributor
March 12, 2021

Ik heb heel veel Workflow's die niet meer worden gebruikt in actieve projecten.

De projecten die er gebruik van hebben gemaakt zijn dus gearchiveerd.

Kun je deze Workflows verwijderen of op inactief zetten.

Mijn doel is om Jira op te schonen voor wat betreft Workflows .

Wie heeft er ervaring met het opschonen van Jira?

1 answer

1 accepted

0 votes
Answer accepted
John Funk
Community Champion
March 12, 2021

Hallo Eric,

Ich versuche auch zu bestimmten Zeiten aufzuräumen, habe aber nicht die Bandbreite, um dies so oft zu tun, wie ich möchte. Ich denke darüber nach, jeden Monat etwas Zeit dafür einzuplanen.

Dies ist eines der Tools, von denen ich gesehen habe, dass sie viel empfohlen haben, um dabei zu helfen, obwohl ich es noch nicht verwendet habe.

Dirk Ronsmans
Community Champion
March 12, 2021

Haha @John Funk , wrong language but good try :) it's actually Dutch!

I'll help you on the way ;-)

@Eric Roetenberg 's Question is actually about workflows. 

I have a lot of workflows that are no longer used in Active projects.

The projects that make use of them are archived.

Are we able to remove these workflows or mark them as Inactive?

My goal is to clean up my Jira environment when it comes to workflows.

John Funk
Community Champion
March 12, 2021

Rats - bad guess - sorry! Let's see if this is any better:

Hallo Eric,

Ik probeer ook op bepaalde tijden op te ruimen, maar ik heb niet de bandbreedte om dit zo vaak te doen als ik wil. Ik denk erover om hier elke maand wat tijd voor uit te trekken.

Dit is een van de tools die ik heb gezien en veel aanbeveelt om hierbij te helpen, ook al heb ik het nog niet gebruikt.

https://marketplace.atlassian.com/apps/1217194/optimizer-for-jira?tab=overview&hosting=cloud

Like Eric Roetenberg likes this
Dirk Ronsmans
Community Champion
March 12, 2021

@Eric Roetenberg ,

Hier ook nog even een artikel over hoe je met Workflows kunt werken:

https://support.atlassian.com/jira-cloud-administration/docs/manage-issue-workflows/

Normaal als een workflow niet meer geassocieerd is met een workflow scheme dan zal deze standaard inactive komen. Best kijk je dus altijd even op de workflow scheme's door hoeveel/welke projecten deze gebruikt worden zodat je niet per ongeluk een flow verwijderd die nog ergens gebruikt wordt.

Lange de andere kant zijn er wel heel wat mechanismes in Jira die er voor zorgen dat je niet zomaar iets kunt verwijderen.

Ik zou zeker eens kijken naar de app (al is het in een trial eerst) van John, dat kan je misschien al helpen met de juiste keuzes te maken :)

Like # people like this
Eric Roetenberg
Contributor
March 12, 2021

Dank voor je snelle reactie, hier heb ik al wat aan gehad. En wat fijn dat er hier mensen reageren in het Nederland. Dit communiceert voor mij een stuk prettiger.

Je ziet waarschijnlijk wel aan mijn vraag dat ik nog echt zoekende ben naar een goede manier om de Jira / Atlassian software te beheren. Ik ben sinds enige tijd de beheerder van Jira bij een vrij grote organisatie.

Maar zie veel wild groei in Field en Fieldconfiguratie, Screen en Screenconfiguratie en de Workflows vanuit het verleden (10 jaar Jira gebruik binnen onze organisatie).

Maar krijg eigenlijk nooit van iemand een manier aangereikt hoe hier mee om te gaan heb de admin cursus gevolgd voor Jira maar daar leer je meer hoe deze configuraties moet aan maken.

Het beheren word hier niet echt duidelijk in mee genomen.

Vragen die ik heb zijn oa:

• Wat is standaard dat je maar op elk verzoek een Scherm maakt of maak je standaard een aantal schermen voor een organisatie en ben je dan nog flexibel genoeg voor de veel eisende eindgebruiker?
  • Idem voor Workflow en statussen?
  • Hoe ga je om met nieuwe features vanuit Atlassian en hoe breng je die bij de eindgebruiker.
  • Wie kan me hier bij helpen in Nederland is er een Nederlandse Jira gebruikers groep.
  • Met wie zou ik eens kunnen mee kijken hoe ze Jira gebruiken in de praktijk.

Alvast bedankt voor de moeite van uw eerdere reactie op de Worflows.

John Funk
Community Champion
March 13, 2021

Hallo Eric - dat zijn allemaal erg goede vragen. Misschien kan @Dirk Ronsmans  helpen met de vraag over Nederland.

Ik gebruik veel gedeelde schema's - ook voor schermen en workflows.

Dan creëer ik bijna altijd nieuwe projecten op basis van een bestaand project. Dit voorkomt dat alle nieuwe objecten worden gemaakt die uniek zijn voor een nieuw gemaakt project.

Ik heb zelfs een paar "sjabloon" -projecten gemaakt voor precies dat doel - het zijn geen "echte" projecten, maar worden gebruikt als basis voor nieuwe projecten om tegen te creëren.

Opruimen is nooit leuk, maar het is wel nodig om zo nu en dan te doen. Het maakt niet uit hoe hard je je best doet, je zult constant opruimen en bepaalde tijden moeten doen.

De tool waar ik hierboven naar link, zou moeten helpen bij het vinden van weesobjecten op basis van wat mij is verteld. Misschien kunt u het in een proefindeling uitvoeren om te zien of het helpt.

Eric Roetenberg
Contributor
March 13, 2021

Hallo John 

Ik heb Optimizer geïnstalleerd en ben geschrokken van de output. hoe kijk ziet u dit ?

optimizer outout.JPG

John Funk
Community Champion
March 13, 2021

WOW, dat zijn veel dingen!

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer
DEPLOYMENT TYPE
CLOUD
PRODUCT PLAN
STANDARD
PERMISSIONS LEVEL