Forums

Articles
Create
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

status volgorde in kanbanbord is niet gelijk aan issue

Eric Roetenberg
Contributor
April 11, 2021

Kun je de volgorden in een edit issue modus aanpassen zodat deze gelijk is aan het kanban bord. nu staat bv <<evaluatie gewenst>> voor  << in progress>>

worflow aanpassing.jpgvolgorde status.JPG

4 answers

1 accepted

2 votes
Answer accepted
Howard Nedd
Contributor
April 11, 2021

Ik neem aan dat je je workflow moet aanpassen. De Transities naar statussen kan je instellen naar wens. Kijk wel na of deze workflow door meerdere projecten gebruikt wordt, als de volgorde bij die projecten niet gewenst is kan dat problemen opleveren.

Project settings >> Workflows >> Klik op de workflow die je wilt aanpassen em klik op >> Edit (of aanpassen) (je kan deze herkennen door te zien welke issue type er gekoppeld staat achter de workflow naam).

Boven aan de workflow zie je door hoeveel projecten de workflow gebruikt wordt.

workflowexample.PNGGr
Howard Nedd

1 vote
Marco Brundel
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
April 11, 2021

Hallo Eric,

Er is eventueel wel iets mogelijk.
Maar dat is wel afhankelijk hoe de workflow er uit ziet. Is het bijv. een simplified workflow (dat je van elke status naar elke status kan?)

Heb je een screendump van de workflow?

Groeten, Marco Brundel

Eric Roetenberg
Contributor
April 11, 2021

Hoi Marco,

Ja van elke status kan ik naar elke status, ik denk ook dat hier het probleem in zit.

volgens mij moet ik dan transities zetten tussen de statussen van de workflow

Gr.  Eric

0 votes
Marco Brundel
Rising Star
Rising Star
Rising Stars are recognized for providing high-quality answers to other users. Rising Stars receive a certificate of achievement and are on the path to becoming Community Leaders.
April 12, 2021

Hoi @Eric Roetenberg ,

Je kan ook kijken of je door gebruik te maken van de transition property  opsbar-sequence de gewenste volgorde kan creeren.

groeten, Marco

https://support.atlassian.com/jira-cloud-administration/docs/use-workflow-properties/

0 votes
Eric Roetenberg
Contributor
April 12, 2021

Hoi Marco 

Nog even gekeken maar Transitie vindt ik wel erg omslachtig om dit in te stellen voor eigenlijk z'n simpele workflow. Is er een andere manier om dit in te stellen .workflow mpm.JPG

Howard Nedd
Contributor
April 12, 2021

imo is het toevoegen van de juiste transities de simpelste manier om de volgorde te bepalen van je workflow. 

Je wilt namelijk ten alle tijde controle houden over welke transities mogelijk zijn binnen de workflow. Elke status kan verschillende transities accepteren.  

Momenteel zijn alle transities mogelijk (in de printscreen). 

Als je echt wilt dat de transities in de volgorde van de kanban board lopen dien je de transities per status te beperken:

Een voorbeeld kan zijn:

To do -> 1transitie naar -->Backlog --> 1 transitie naar On Hold etc etc.
Ik vraag mij alleen af wat de meerwaarde hiervan voor je zal zijn. Soms kan een issue namelijk de tegenovergestelde kant op moeten. Alles hangt uiteraard af van wat je beleid hiermee is/gaat zijn.

Like Eric Roetenberg likes this

Suggest an answer

Log in or Sign up to answer